CHOKLAD FÖR 17!

Jag och Mormor var just på en liten sparktur ner till Coop, Giganten, CLas Ohlson och Kvantum och köpte lite julklappar samt lite choklad förstås... Och jag var så sugen på choklad så jag köpte 3 olika kakor. Och då tänkte jag recensera de 3 och ha ett litet test...

Nominerade:

Werther's Original Chocolate (Milk)

Förpackning:
Den är uppdelad i 4 små kakor med papper på inne i förpackningen av kartong, känns väldigt fint!
Utseende:
Chokladen är väldigt vacker med sina ljusa ränder över den mörka chokladen.
Smaken:
Känns väldigt rik! Konstistensen är ju väldigt mjuk rakt igenom (det gillar jag)... Jag känner ganska starka smaker av kaffe, eller något liknande, och tycker inte att den lever upp till beskrivningen (kola och vit choklad). Tycker att smaken är väldigt vuxen, men ändå riktigt god! Dock tycker jag inte att man känner att det är Werther's. De har ju sin speciella smak som jag tycker om, och den kan jag inte hitta hur jag än söker...


Lindt Excellence's White Vanilla

Förpackning:
Vit och tråkig. Ser inte så inbjudande ut, måste jag säga. På bilden här över ser den mer gul ut än den är. Svårt att få ut chokladen. Älskar det guldiga överdraget! Känns riktigt lyxigt!
Utseende:
Ser väldigt tråkig ut. Vit och lite smått grönaktig...
Smak:
Väldigt vuxen, och stark. Ingenting för Lady Tias. Hade aldrig kunnat sitta och njuta och bara äta den här. Jag tycker att Lindt i längden är väldigt överskattat.


Marabou's Vintervit

Förpackning
:
Gillar uppläggningen med 2 bitar och lite smulor samt den lilla vaniljblomman... Man ser tydligt att det är Marabou, med den gulröda randen i bakgrunden, vilket jag tycker är bra. Lite svårt att få ut chokladen. Älskar det guldiga överdraget! Känns riktigt lyxigt!
Utseende:
Bitarna har ett nytt mönster! Jag saknar Marabou's legendariske M! Bitarna är rejält tjocka och stora!
Smak:
Åh! Underbart! Redan från första tuggan känner jag den milda vaniljsmaken! Många säger att de tycker den är för söt, men det tycker jag inte! Till skillnad från Lindt's är den här inte så stark. En riktig favorit!


Prispallen
1.Vintervit
2.Werther's
3.Lindt's



Vintervit och Werther's är då helt klart mina nya favoriter!

Au Revoir, mon cher ami
Lady Tias...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0