God Jul, förstås!

Jag vet! Jag har inte bloggat och jag har faktiskt lite skuldkänslor... Men nu är jag ju här och idag är det ju dan före dopparedagen vilket innebär att det imorgon är Julafton och även om jag inte tror på en kristen gud, så längtar jag faktiskt! Ja, jag har ju tydligen gjort en sak som tydligen är omöjlig. Jag har konverterat till Hinduismen, och det går inte. "En ej infödd hindu, kan inte konvertera till Hinduismen" Men jag tror ändå på Hinduismen. Men man kan ju inte. Nähä, men varför gör jag det då? Jag anammar den Hinduistiska tron. Jag tror i alla fall inte på Kristendomen, och tycker om Hinduismen. Eller jag kanske inte tror alls... Då är jag ju Atteist! Nej. Jag tror inte på en kristen gud, inte en buddistisk gud, inte på en osv, osv, osv... Ja, men då är ju jag Atteist! Nej, jag är inte en atteist! För atteismen (som inte finns) har ju typ blivit en tro nu! Jag firar jul. Och påsk. Jag har aldrig firat en Hinduistisk tradition. Jag säger så här. Det finns väldigt många människor som ägnar sig åt vem som skapade vår jord och hur det hände, och jag är enormt tacksam för att jag få leva på den här jorden, men de som tror på Kristendomen, de som tror på Buddismen, de som tror på Allah, de som tror på Katolismen, de som tror på satanismen, de som är atteister, osv, osv, osv... Kan väl få ha sin teori om hur och vem som skapade jorden, medan jag bara lever på jorden och glassar runt lite! XD Men om jag måste bestämma vilken tro som jag mest tycker om, så får det nog bli Hinduismen. Men om vi ska hålla oss till Julen. Den är ju kristen. Enormt kristen. Jättekristen. Mattias, lämna religion nu... Jag längtar till julen och att få mysa med släktingar, öppna paket, äta god mat, se på bra TV osv, osv, osv... För det är ju det julen är till för! Ge kärlek och ta emot kärlek. Ha en lugn och fridfull julhelg med familj och släkt. Och jag hade faktiskt tänkt börja med en ny tradition till min blogg! Tillägna dagen till olika saker! Idag ska jag tillägna dagen till religion. Ni får tänka lite på det... Nu ska jag snart gå och lägga mig, men först ska jag äta en skinkmacka. Hejdå och Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0