Godmorgon, gott folk!

Inte bloggat på ett tag nu, men... Har haft mycket att göra.. Jag har nu åkt ifrån Vimmerby och är nu typ någonstans nära Stockholm och hälsar på mina typ släktingar som bor 28 st. i ett gammalt Motell. Har sovit över här en natt nu och idag ska jag ta mig mot Stockholm. Där ska jag gå på audition till ett SVT-program som heter SingSing!. Jag och Mathilda Lindström som spelade Ida ska nog vara i samma lag om vi får jobbet. Det blir jätteroligt! På audition ska jag sjunga "Lincolnvisan" som bland annat sjungs av Rasmus på Luffen. Den blir nog perfekt eftersom jag kan texten utantill och den är så pass rolig! Lincolnvisan. Har ni hört den förskräckliga händelsen? Den är sann ty den hände just nu. När som kungen av nordliga Amerika blev skjuten, ja skjuten mitt i tu. (refräng) Tjolahoppsan tjong faderallan lej Tjolahoppsan tjong faderej När som kungen av nordliga Amerika blev skjuten ja skjuten mitt i tu. Han gick ner till att se Komedianterna ty det roade hans majestät. Men inte så kunde han väl tänka att han skulle bli skjuten mitt i tu. (refräng) På en stol satt han gladelig och tittade när de spelade grann komedi. Han var klädd i de finaste kläder och stövlar med safiar uti. (refräng) Också kom det en bov igenom dörren, usch så hiskeligt ful han såg ut! Och i handen så bar han ett geväder som var laddat med kulor och med krut! (refräng) Och så sköt han kungen i planeten (pang!) så att huvudet det trillade från hans hals. Och blodet det sprutade på tapeten, och kammartjänaren ropade "Vafalls?!" (refräng) Adjö sa den beskedelige konungen, nu till himmelens gläjde jag far. Där små änglar viftar med händerna och så innerligt roligt vi har! (refräng) (sorgligt) Och så dog den beskedelige konungen. Och här salig jag tänker just nu... (glatt) Men hin onde mottagande boven som sköt den kungen mitt i tu! Tack för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0