Hemma igen!

På nåt sätt är det ändå skönt när man börjar se LKAB genom bilrutan någonstans där långt bort... Och så fort man kommit hem börjar man längta till Vimmerby eller nnting som inte är Kiruna... Sitter och (hahahaha) lyssnar på Pistvakt på iPoden... Här har ni en låttext med dom som jag tycker passar ganska bra in på verkligheten denna veckan...


Kära läsk och matbil
Jag vaknar upp på morgonen, då var den dagen förstörd.
När jag tittar genom fönstret, ser jag frusen nederbörd.
Klockan 6 hörs någon ropa, "upp och hoppa" det är mor.
Men om jag skulle till och klaga, får jag stryk utav min bror.

Snälla SJ's rälsbuss, ta mig härifrån. x2
Låt det ske ett under, ta mig härifrån.
Låt det ske ett under, ta mig perskans, långt, långt härifrån.

Vårat hus är kallt och dragigt, du måste gå ut för att gå på dass.
Men du kommer nog tillbaka sen, om du inte frysit fast.
Sätter mig vid frukostbordet (nej, fan) det är fläskgröt från igår.
Jag tror Gode Guden glömt mig, fast jag bett till Fader Vår.

Kan inte någon människa, ta mig härifrån x2

osv, osv...

Skämt åsido. Nåja, nu börjar vi närma oss huset, måste sluta. Tack för mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0