Tillbaka... Sjuk.

Ja, då var jag här igen... Det har inte blivit av att blogga på den senaste tiden... men nu ser jag att statistiken (självklart) går ner nu när man inte har några nya inlägg. Men nu är jag i alla fall sjuk. Jag har jätteont i halsen och kan knappt prata utan att det känns som om någon sticker ner en sylvass kniv ner i halsen på mej... Usch. Jag tar halstabletter (Zyx) och så försöker jag att dricka så mycket som möjligt för att inte missa så fruktansvärt mycket i skolan. Men vi har vikarie hela denna veckan. (våra ordinarie lärare rättar nationella prov) Och när vi har vikarie brukar vi inte göra så mycket viktiga saker. Bara typ Extra-boken (lite smått och gott inom svenska) och läsa och rita. Lite sexårsverksamhet över det hela. : ) hahaha... Nåja, om vi återgår till sjukdomen. Nyss så gjorde mamma i ordning något te som skulle vara bra för halsen... Men jag måste säga att... nej. Det gick inte. Jag började må illa direkt. Alltså, det kändes som om att dricka varmt urin typ... Usch och fy.

Nej, jag håller mig till varm saft. Det har jag läst att det ska vara bra. AAAJJJ!!! (jag nyser...) Det gör så ont.... särskilt när man inte är beredd på det...

Åh, det är så fint väder ute! Men jag orkar inte gå ut... (shame on you!) Jag får nöja mej med att öppna fönstret. Sådär, ja. Åh, vad varmt det är! Hoppla! Nu kom posten... Nåja. Det får räcka för idag med bloggandet...

Ha det bra, och hoppas att ni inte blir smittade av mej nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0