Om mina närmaste dagar här i paradisets paradis.

Så. Efter att ha kramat några hundra barn med glass i ansiktet iklädd Rasmus och Skorpankostym i 4 långa, men härliga dagar så fick jag i förrgår ledighet 4 dagar. Ledigheten kom att bjuda på besök. Storbesök. Nämligen min moster samt respektive, min bror samt min mormor. Så vi försöker just nu att få ut så mycket som möjligt av deras korta Vimerbyvisit som till exempel shopping samt stadsvandring inne i centrum, besök på Astrid Lindgrens barndomshem Näs, ALV-besök och annat. Imorgon blir det Astrid Lindgrens Värld hela dagen.



Imorgon händer något mer som också är ett gyllene inslag på dagen, nämligen visning av den nya Mattisborgen i parken. Det är en av ALV's storsatsningar i år. De har närmare bestämt satsat 50 miljoner kronor på denna nya lysande borg inklusive borggård. (och det är ju väldigt mycket) de kommer till exempel ha en borg som kommer ha potential att kunna dela sig och bilda helvetesgap. de kommer att ha ett riktigt vattenfall och det högsta borgtornet kommer att vara 14 meter högt. Så ni kan ju fatta hur spänd jag är inför visningen! :D
På Onsdag så har min hemskt gode vän Kevin skolavslutning och för att stötta honom så är det ju självklart att jag ska gå och titta. sedan blir det nog liten visitAstrid Lindgrens barndomshem Näs och sedan fika hos Kevin och sedan ska vi gå någon form av höghöjdsbana inne i parken Nils Holgerssons Värld som ligger en bit utanför Vimmerby.
Jag vill också passa på att tacka personalen på ÅBRO-bryggeriets restaurang Brygghuset för bra service, hemskt god mat samt en trevlig kväll. om någon av läser detta. För er som bor i Vimmerby eller ska äta en bra middag så kan jag rekommendera Brygghuset starkt.
Men det var nog allt jag hade på hjärtat för den här gången. Min kamera är alldeles fullproppad med härliga bilder som sammanfattar hur jag har det här, och kameran bara väntar på att jag ska hitta USB-kabeln så att den får tömma ur sig ordentligt både här på bloggen (vars kan behövas lite bilder nu) samt på Facebook (samma orsak)

Så vi hörs/ses väl!

Hejdå och glad pingst i efterskott!

Kommentarer
Postat av: Ida

Du har en så frän och rolig blogg med så otroligt kloka och vettiga ord. Fortsätt så!

Undrar hur många läsare du har per dag eftersom du måste vara typ storbloggare? :)

2011-06-14 @ 22:55:36
URL: http://lappunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0