Nummel tlettifyla!??!!!??

...Way-hi-hay! What a wonderful day
jumping up and shout hey!
Nay, nay, nay i don't care what you say
it's a wonderful day...

...en låt som jag nynnade på konstant när jag var liten!

Igår var jag på teater/fars/operett (vet inte vad man ska kalla den...) vid namn "Vita Hästen" med bland annat Ola Forssmed och Claes Malmberg. Och vad kan jag säga, mer än att det var helt fantastiskt!

Claes Malmberg och Charlotta Huldt-Ramberg ur Riksteaterns Vita Hästen

Och som jag alltid har sagt, jag har mina kontakter och fick faktiskt komma in bakom scenen och träffa skådespelarna, och Claes som jag bara träffat en gång förut kände faktiskt igen mig och frågade hur det gick med min teaterkarriär på i stort sett oförståelig göteborgska (jahhha, hurrr, gooor déééé mééé tiotarrkarrriaaren...???!!!...[stoppar in en snus under läppen]...??...
Och det var förstås jättekul att få se Ola Forssmed på scenen, ty han är en av mina förebilder. Kanske klär han sig mer i sitt smeknamn "Spaghettimannen No.1" och shit vad en människa kan vara elastisk! Han kan ju inte ha några leder!!??


fr. vänster Claes Malmberg, Charlotta Huldt-Ramberg               Ola Forssmed          Claes Malmberg
och Ola Forssmed ur Riksteaterns Vita Hästen

Hursomhelst så var den jättebra!

Mattias Timander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0