Alltså... förlåt...

...att jag inte bloggat men jag har haft så jäkla mycket att göra i samband med Astrid Lindgrens Värld så jag har liksom inte ens tänkt på att blogga...

Nu är det såhär att jag inte kan ladda upp bilder än. För än så länge så kan jag bara blogga från biblioteket och här orkar jag inte börja tjorva med att koppla in kameran och sånt, men min käre Mor kommer ju ner på Fredag (måndag idag) och med tanke på att hon tar med sig sin kära dator så innebär ju det att jag kan lägga upp bilder. Då får ni som inte besökt ALV förut se lite hur jag har det här i Vby.

Annars så är det bra här nere och det är 20+C mest hela tiden och jag är väldigt mycket nere i parken. Där så har ju Lågsäsongen börjat (vilket innebär att Emil och Pippi endast är i parken) och den 2 Juni så är det premiär för högsäsongen och då är ju även t.ex. Rasmus/Skorpan, Madicken, Ronja o.s.v även i parken. Det ska bli jäääääättekul! Just idag så är det en lite grå dag (vädermässigt) och det kanske kommer en liten regnskur, men kl. 3 så ska jag ner till parken och repetera och det gör situationen mycket mer intressant.

Just nu så sitter jag med en massor utav pensionärer på Biblioteket (alla andra barn är i skolan) och lyssnar på musik och bloggar. Just nu så lyssnar jag på min spellista "Vimmerby" med:

Satan i Gatan - Maggio
Jag Kommer - Maggio
Välkommen In - Maggio
Finns det en så finns det flera - Maggio
Machu Picchu - The Strokes
What the Hell - Avril Lavinge
All day Love - Salem al Fakir
Fuck You - Cee Lo Green
Can't stop Moving - Sonny J
Soul Bossa Nova - Quincy Jones

Och min favoritlåt av de där är den legendariska 70-talsdängan Can't stop Moving (musiken i Bredbandsbolagets TV-reklam "Upplev mer, upplev mer, med Bredbandsbolaget") och den är sååååååå braaaaaaa! Kanske borde man lyssna mer på 70-talets karameller och kristaller...?

Hursomhelst. Tills jag bloggar igen så kan ni ju lyssna på min spellista eller läsa någon anna fin blogg...! :D Nu kom regnet så jag får väl cykla hem inna det blir värre, man vill liksom inte sitta fast inne på ett bibliotek med en massa zombie-pensionärer... Känns som BLUE VILLAGE IN HELL!!! Men man är ju i Vimmerby, och då känns det genast bättre. :D


Over and out from the happiest guy i Vimmerby.


Kommentarer
Postat av: Karro

Hej Matti! Vi saknar dig här i klassen! ;)

2011-05-16 @ 15:31:30
Postat av: Mattias... ^^

Jag saknar er också!! :D

2011-05-17 @ 11:09:48
URL: http://mattiastimander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0